den stundande julen

Datumet är den 23 December. Vilket betyder att det är den 24 i morgon, dvs Julafton. Barnens afton.
Jag älskar julaftnar. (?) Jag vet inte vad det är med min familj, men jag har blivit erbjuden både, julöl, vin och cider av mamma och dem. I bland skrämmer dem mig. Vill dem att jag ska komma ihåg julaftonshelgen som en enda grå och suddig töcken? Bevare mig väl!

Julafton i morgon, ser väl ut som vanligt, tradetionellt och fint.
Juldagen är annorlundare än förra jularna. Viktor fyller år. Då ska jag dit och fira honom. Åker dit hyffsat tidigt. Sen var det sagt att vi skulle sitta där och dricka lite. Jag, mina kompisar, Viktor och hans kompisar, men eftersom mina vänner sviker mig där, så blir det väl en skittrist hemfärd för min del. Eftersom Viktor fyller 18 och ska testa krogen. ;)  Jag som är så grymt sugen på att gå ut den dagen. Surt. Alla brukar gå ut juldagen, förutom i år verkar det som.

Förra året fick jag 65 julklappar av mamma. Undra hur många det är i år? ;)
Kims årliga totala mängd julklappar ligger på något liknande, men i år överskrider genomsnittet radikalt.

God Jul till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback