> different

Ännu en dag där man känner hur hösten har varit involverad. Blåsit, dystert och framför allt pissblött.
Skoldagen var väl ungefär som vanligt. Jag och Daniela började tjaffsa och det pågick ungefär hela dagen, men mitt i modevisningsfilmen så bad hon om förlåtelse. För vad vet jag inte, men det är inte väsentligt just nu.
Under filmen skulle vi skriva upp positiva samt negativa saker om filmen. Min posititva kolumn stod nästan tom. En positiv sak var en av modellerna som förövrigt är döläcker, och ja, hon är tjej och jag med.

Satt i bussen hem från skolan i dag, kändes som om jag torkade ut eller något. Min tunga fastnade så gott som i gomen. Huvudet blev tungt och jag föll i en lätt sömn.
Det var inte särskilt uppskattat att kliva ut från bussen i regn och rusk. På vägen hem upptäckte jag något blå-gult som låg på marken. Efter en närmare titt såg jag att det var den svenska flaggan. Är inte flaggan mer värd i Sverige än att ligga genomblöt vid vägkanten? Den sista biten hem gick jag och funderade på vilken sorts människa det varit som dumpat av den där. Jag hoppades på att den ramlat av en av bussarna.

En lättnad var när jag kom hem och jag fick dricka lite och mamma serverade pannkakor som lunch.
Jag har en väldigt bra mamma förstår ni!
Efter lunchen, nästan somnande vid bordet så tog jag av mig kläderna och la mig för att läsa lite i min bok som förövrigt är på engelska, men det var inte många rader jag hann läsa innan jag somnade igen.
Vaknade vid sju av att Melinda ringde. Sen har dagen bara flytit förbi och jag har inte hunnit hänga med riktigt.
Jag vet i alla fall att jag och mamma titta på tv i kväll. Trälen, Äntligen hemma och Desperate housewives. I just love it!

Men en sak är i alla fall säker; Jag älskar dig, Viktor!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback