> grown up

Sitter här i mitt rum, med Elvis rivande på dörren utanför. Jag har ingen ork att öppna dörren för honom.
Vi har höstlov, vilket gör att jag fortfarande sitter i pyjamas.
Mamma kommer hem från jobbet vid fyra, då lär hon tvinga på mig "ordentliga" kläder. Vad det nu är för fel på pyjamas har jag ingen aning om.
Jag borde väl egentligen läsa igenom kaptilet om Nordiska medeltiden i svenskaboken. Men en sån sak förstör ju hela friden med lov.
Jag vaknar varje dag nu och trycker min näsa mot fönstret för att få skåda första snön för året. Så man kan börja åka snowboard. Eller åka, lära sig först är ju smart.
Skulle fått en snowboard förra året, men snön försvann så fort så det var väl ingen idé tyckte mamma, men hon ska inte tro att jag glömt bort att hon lovade mig en.

Funderar på att kanske skriva om det jag pratat om i flera dagar nu, om hur patetiska en del vuxna är.
För det första så är en vanlig klyscha som gärna passerar vuxnas munnar "Ungdomar nu för tiden" eller "Dagens ungdomar".
Då ska jag berätta för er om förrförra helgen då jag och Ida gjorde sällskap ner på stan för att handla mat på McDonald's för att sedan fortsätta med buss hemåt.
Klockan var strax efter ett på natten.
Vi stod i kön och Ida hade precis fått sina stripes. När en kvinna bakom (runt 40-50 år), full som en nejlika, försöker tigga till sig stripes av Ida.
Ida, vänlig som hon är, ger kvinnan stripes. Strax efter det dyker Idas kusin upp och dem samtalar lite. Sen trodde väl Idas kusin att vi kände kvinnan och frågade vad kvinnan gjort den kvällen.
Kvinnan snäste: "Har du med det att göra?!" Efter några mumlingar och hickningar så fortsatte kvinnan:
"Jag har knullat i parken fatturu väl!"
En vuxen kvinna? Vart tog det där med hur patetiska och dumma vi ungdomar är?
Jag vet ingen i min ålder som skulle svarat på det viset. Tänk innan ni talar, ni "vuxna".

I dag ska jag leka med Cilla, ska ringa henne nu.
Dagens klädval:
(Pyjamas för tillfället, haha!)
- Bruna gubbbyxor, knälånga (H&M)
- Svarta ankelboots (Din Sko)
- Grå tröja (Bik Bok)
- Brun väst (Bik Bok)
- Hjärtformat halsband med guldöverdrag (Gina Tricot)
- Grönt skärp (Bik Bok)
- Grönt armband (Factory Outlet)
- Marinblått sametsdiadem (H&M)


love / emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback