drivelicens

Efter att ha fått klagomål från Robban så är det väl dags att knåpa ihop några sammanhängande och osammanhängande meningar.

Kan ju ta och börja med fredagen, då vi firade Jocke som fyllde 20 år tidigare den veckan. Jag, Emilia och Linnéa gav han en massage hos en massör som en lite idéfattig födelsedagspresent. Det var ganska mycket folk som samlades i Jockes mindre rymliga tvåa. Han hade bjudit in några lumparpolare som en del uppskattade mycket, tror jag. Kvällen slutade i vilket fall som helst vid halv två då nattbussen gick till Forssjö efter att vi hade snurrat runt på stan i knappt en timme. Trots mina protester skulle vi ta oss in på Redneck's tyckte tjejorna. Utanför Redneck's satt en tjej, aspackad rakt på marken med benen utsträckta över kullerstenarna. Jag konstaterade att man blir sådär full som hon om man går in där. Vi gick aldrig in där. Där emellan knuffade Daniela ner Casey i en snödriva, vi gick in och jag beställde en kebabtallrik på Maistro som vi åt av. Där inne rann en Aqua Tini ut för mig på golvet efter att försökt döljt den i handväskan och ställt ner väskan på golvet. Smart som jag är!

Lördagen fortsatte i samma anda ungefär. Vi firade Emelies 18:e födelsedag. Vissa drack, andra inte. Det blev en hel del argument om det där hörde jag. Huvudsaken är väl att man kommer och är närvarande tycker jag. Man kan ju ha roligt utan alkohol med. Äh, jag släpper det där nu. Det är bara larv! Kvällen slutade vid halv tolv då jag gick hem och lade mig, fortfarande bakis sedan fredagen hos Jocke. Emelie fick ett halsband, örhängen och hårspänne av mig, Linnéa och Emilia.

Efter att nu ha levat i 2 sömnlösa dygn så ska jag lägga mig till rätta runt nio i kväll och läsa klart min engelskabok. Eller kanske börja på en svenskabok som ska vara inlämnad nästa vecka? Jag har inte hört någonting om den. Jag tycker jag har vart duktig och läst två engelska böcker och håller på med två för tillfället. Nej, då ska dem vräka på ännu mer. Plus att jag egentligen borde sitta och göra ett skittråkigt Miljökörkort på internet så Ingemar blir glad. Och så att jag slipper IG i betyg i naturkunskapen. Kanske borde lämna in den där hemuppgiften som vi fick i typ Oktober också.. och arbetet om kärnkraften. Jävla Ingemar och ösa på oss massor av skit! När han vet att 90% av klassen är hjärndöda råttor som hatar läxor. Eller i alla fall jag.

Det är Tisdag i dag vilket innebär denna underbara volleybollträningen. Men kan självklart inte vara med för att mitt knä strejkar. Mamma tror det är minisken (förbanat fult namn!). Jag hoppas inte på det. Damn! Är så grymt sugen på volleyboll nu när jag insett att det är min grej. Vill träna och ut och spela match! Tur att vi har en så bra tränare som Robban är. Jag får rysningar av tanken att ha kvar Micke. Vårat lag hade gått i graven, kunde lika bra börjat spika på VVK:s kistor. Ush! Hemska tanke.

Jag ska väl ursäkta mina trogna läsare för det tillfälliga avbrottet i bloggen. Det beror på att min pappa kommer direkt från stenåldern och där minsann har man inga datorer! Man får helt enkelt klara sig med hemtelefonen som enda kontakt med civilisationen. Man kan ringa mobilnummer därifrån! (YES!)

Vad jobbigt det är sånna kvällar då ögonlocken är så kalla att det sticker i ögonen när dem förs över ögonglobarna.

Nu är det dags för miljökörkortet. YUMMIE!

bittersweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback