yxbacken

Efter knappt en timmes sömn så skulle man ta sig upp ur den sköna sängen och känna på det frostiga fryshuset. Jag skämtar inte. Linnéa är en dålig människa. Hon "glömde" elda. Så när vi skulle snutta kudden fick jag ha täcket strax under ögonen för att inte näsan skulle ramla av. Så kallt var det! Värdelöst. Kunde lika bra sovit ute. Efter en kvarts tittande på "Indenpendence Day" (säkert felstavat!) så stängde vi av tv i hopp om sömn.
Jag och Linnéa snoozade alarmet 3 gånger i morse, men vid 8 tog sig Linnéa upp och jag kort därefter.
Trippen till Spökbacken var lika värdelöst som Linnéas eldande. När vi kom dit stod en fet och flottig farbror och rökte en cigarett. Det vi möttes av var en skylt som menade: "STOP! TILLTRÄDE FÖRBJUDET!" Då förstod vi att det var dags att sätta oss i bilen igen. Flottiga gubben sa ingenting meningsfullt iaf, fast Larssa frågade om han kunde öppna liftarna för oss. Gubben skrattade inte ens.
Larssa, schysst som han är, tog med oss till Norrköping och Yxbacken. Efter ett X antal vurpor och genanta gester från min sida så gled jag så fint ner där. (PLOGANDES... TYP!) Åkte till och med den största, brantaste backen! i'm a champion.
Linnéa, Cilla och Sara slog sig ned vid några killar mitt i backen. Jag kom lite efter. Såg att Cilla pekade på mig och alla 6 vände sig om och tittade på mig. När vi kommit ner från backen fick jag höra vad som pågått. Ena killen hade frågat mina tjejer om dem ville ge honom en snabb nybörjar kurs. Då sa Linnéa "vi har också en nybörjare", och pekade på mig.
Då hade killen sagt "Han är ingen nybörjare, han kan ju stå!"
Tjejorna: "Det är en HON!"

Min utstyrsel visade tydligen min manlighet. Men iaf, vi grillade korv och hade trevligt. Kom hem runt halv fem, nyligen med andra ord. Får tacka Larssa för allt skjutsande och trevligt sällskap, samt flickorna!

/E - med svanskotan av på tre ställen och ett knä ur led. (TYP!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback