candles

Jag tänder tre ljus. Ett för dig, ett för mig och ett för oss.
Jag släcker lampan. Jag kommer på mig själv att låta dörren vara olåst, i fall du skulle komma in. 
 Till Toby Martins ljuva stämma kliver jag in och låter det varma vattnet sippra nerför min kropp, upptäcka varje por. Jag sätter händerna för ögonen och tänker att någon kanske kommer då och har i hjäl mig. Jag fantiserar hur jag känner ett yxblad parerar mina revben från ryggraden. Det gör inte ont, smärtan som jag redan känner är oövervinnlig. Jag ler samtidigt som jag känner något salt i munnen.  Jag sätter händerna för öronen och hör tystanden, ingentinget. Världen står stilla, klockan står stilla, som om den alltid skulle göra det. Jag hör mig själv viska "gör det bara."

Medan jag låter strålarna möta mitt ansikte så fantiserar jag hur du kommer och lägger armarna runt min midja och ger mig en lätt puss i nacken. Jag ser framför mig hur du står tätt intill mig utan att ett enda ord passerar dina läppar. Jag tar tag i dina händer och smeker dem. Varje sekund med dig är viktig för mig.
Du prioriterar mig högst i hela världen och håller hårt i mig, precis som om du aldrig vill släppa mig ur sikte.
Musiken stannar och dina händer försvinner. Jag vänder mig om och det enda jag ser är en blå våtrumstapet med snäckskal och sjöstjärnor. Jag gråter stilla.

tear

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback