take me home, countryroad

Det var min tanke när jag stod och väntade på bussen vid skolan för någon timma sedan. Klantig som jag är så glömde jag vantarna hemma. (Då kan jag gott frysa tänker ni.)

Dagen har varit ganska neutral, har inte hänt så mycket i skolan som man hoppades på när man vaknade i morse. 

Emmy sjöng på Lena Philipssons (Vet inte hur hon stavar efternamn och skiter fullständigt i det också!) "Jag heter Lena Philipsson". Saken var den att Emmy sjöng "Jag heter Markus Schenkenberg", fast hon menade Martin Stenmarck. Emmy är en väldigt komplicerad... filur.

Engelskan bjöd på några få skratt. Bland annat Sanne och Danielas dialog.
Sanne: Daniela, skrevrivarn. 
Daniela: Trosorna fastnar i min kropp.
Sanne: Kolla hon då, hela näven i munnen. (Pekar på Emmy)

Gunilla (irrhönan till lärare) hade en alldeles egen teori angående Sannes lathet och oduglighet på engelskalektionen. Hon hävdar att det är på grund av Sannes val av stol. Dagens stol Sanne valde var en vadderad kontorsstol. Den är väl för skön då kanske.

Väntan på bussen fick Emmy syn på något i en bil.
"Oh, kolla en pitbull!"
Några sekunder går.
"Nähä, det var en papillon.."

Undrar vad genomsnittet av vår IQ i klassen ligger på. Vi är väl skräckexempel på dumhet. Emmy är nog värst. Blond krulltott säger väl det mesta?

Det är Tisdag idag och den har jag tänkt att spendera med Viktor i pappas hus. Kanske blir pulkåkning senare med Emmy. Hon blev helt exalterad av den nya snön som kom. Orangeriet är tydligen en favvoplats som Emmy har för pulkåkning. (Vi suckar och skakar på huvudet)
Orangeriet är väl nära och bra. För den som säger att Emmy är hurtig kan dra åt helvete!

Kommentarer
Postat av: Emmy

HAHA! jag är inte allt för smart ibland:P

2007-02-06 @ 18:13:14
Postat av: Emelie Lindman

I bland? Emmy, du ska inte underskatta dig själv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback